Thursday, July 06, 2006

Ikan bakar & Ular!

Year: 1993
Location: Lab Bio & Taman Sains sebelahnyer
Time: Pagi


Pasal ikan bakar nih aku tak ingat sapa punyer idea.. tapi ada laa 3-4 orang budak 4Sc.2 diskas camna nak tangkap ikan dalam kolam kat tengah2 taman sains tuh.. Nak pakai tali rafia laa.. Nak pakai ubat stapler as mata kali laa.. Tak masuk akal lansung!! Tapi ntah cam mana, ada laa sorang mamat nih telah berjaya menangkap sekor ikan dan kuar laa idea utk buat ikan bakar fresh menggunakan penunu bunsen!(Ikan tu letak atas tungku kaki 3 jer, takde alas apa2) Aku rasa ikan tu macam ikan talapia, kalau ikan kap ada orang sanggup makan ker?!(dah laa air kolam tuh hijau pekat) So lepas bakar ikan tuh dalam lab bio dan agak2 dah masak, tiba lah masa utk makan.. Haram takde sorang berani nak start dulu.. Last2 sorang volunteer utk test rasa.. "Manissss..." Kata beliau dengan muka penuh tak yakinnyer... so masuk tong sampah laa ikan tu akhirnya..

Cite ular nih laks jadi pada hari lain.. Citenyer gini, aku, Indra aka Safarel dan Rohaizal(dia duduk koleq tak sampai setahun pastu chow balik perlis,F4 baru) tengah ronda2 taman sains carik apa2 serangga yg bleh dieksperimenkan utk kelas bio.. Kalau korang ingat, ada satu shack atau hut kecik tempat simpan barang kat dalam taman sains tuh.. kecik jer dalam 5kaki x 5kaki.. So Rohaizal ngan Safarel masuk dulu dan aku laks lepak kat pintu masuk shack tuh.. tengah diorang selak2 barang dalam tuh, Rohaizal gi selak 1 tile bumbung atas tanah.. rupa2nya ada ular melingkar bawah tuh(Rohaizal claim ular kapak lepas tu, macam laa dia kenal ular kapak tu rupa camner).. Rohaizal pon melompat laa apa lagik, kemudian pusing ke aku dengan muka paniknyer menjerit "ULARRRRRR!! Lari!! Lari!!" Safarel yg tak nampak pon ular tu pon cuak sama dan cuba kluar tapi aku block diorang dua tu dari kluar seraya berkata
"Mana? Mana? Mana??? Tak nampak pon!!"

5 saat lepas tu kitorang bertiga dah ada dalam lab bio tercungap2.. Rohaizal & Indra marah aku apsal tak lari cepat2.. Aku cakap aku tak puas hati tak dapat tengok ular tuh.. hahahah..

No comments: