Wednesday, January 06, 2010

CATATAN HARI PERTAMA DI KOLEJ MELAYU

Hari pertama kami semua di Kolej Melayu jatuh pada hari ini, 20 tahun yang lalu. Banyak kejadian berlaku pada hari itu -kenangan manis dan pahit. Antaranya:

BERKENAAN TOILET & TOILET DALAM DORM

"Masa tu aku happy sebab toilet dalam dorm...bila pergi Dorm C ada toilet lagi besar dekat dengan katil aku. Wow! Bestnyer." - Pyan, E70, Idris House.

"Masa tu aku kecewa sebab Dorm D takde toilet." - Botchap, E84, Mohd. Shah House.

"That was the first time aku nampak toilet kena cangkung." - Jija, E53, Ahmad House.

*Toilet yang dimaksudkan adalah cubicle para pengawas. Toilet besar itu adalah Cube IBJ.

SELUAR HIJAU PANJANG (FLOURESCENT)

"Aku masuk pakai seluar hijau panjang sambil diusha oleh saudara Sheppe yang duduk tak jauh dari katil aku." - Jija, E53, Ahmad House

CUAK HARI PERTAMA

"Aku cuak tengok tengok Mohd Nizam Md Daud dengan pakaian lengkapnya dan Syed Muhammad Jamalullail keluar menjalar dari kereta." - Pyan, E70, Idris House

KELIRU HARI PERTAMA

"Aku confuse bila time pendaftaran, cikgu tu asyik mention kat aku - MOHD. SHAH, MOHD. SHAH. Aku kata Mohd. Shahrul la, Mohd. Shahrul, bukan Mohd. Shah. Rupa-rupanya cikgu tu bagitau rumah sukan aku." - Mohd. Shahrul Shari a.k.a Botchap, E84, Mohd. Shah House

4 comments:

capoe said...

wei..aku kena sabo ngan bapak aku ler..dia yg suruh aku pakai uniform complete...heheh

Anonymous said...

menda maksud IBJ ?
bj aku tau la...

Bcp Unlmtd said...

onani-mess..
part 'i' tu kau ganti dengan interhouse..
yg 'bj' tu sama la dengan apa yang kau tau.. tu je..

Noni Kapet said...

ha ha ha bochap.

so sapa yg menang? md shah jugak?

sbb dah practice masa bolot karipap banyak2?