Wednesday, October 24, 2007

KEPALA, MANA KEPALA???

Kelas 5 sc 2 sebagai kelas yang paling cool tahun 94 sebab ada karpet nipis, atas cadangan amoeba dan scorpo yang pada pendapat mereka boleh menjadi pot tidor yang super best waktu prep petang.

Pada satu petang, aku, amoeba dan shahid dan beberapa orang yang lain tidur di belakang meja yang memang disusun cantik untuk cover line orang2 yang keletihan study.

Aku tengah nyenyak tidor dan tiba tiba aku sedar ada orang jerit "kepala mana, kepala?"

Selaku monitor yang bertanggungjawab, aku bukak mata dan sedar2 depan aku sam hong ada depan aku, atas tangan dia ada kerusi dengan gaya nak dihempap atas aku.

Dalam keadaan panik, aku ambik lajak ke belakang dengan pantas. Nak elak balingan kerusi from sam hong.

Kerusi tu dia tak baling, tapi dia letak balik. Sekadar ugutan manja rupanya.

Orang lain dah blah, tinggal aku dan shahid ajer. Kena marah ah lepas tu dan macam biasa aku berdiplomatik dengan sam hong untuk menyettlekan isu tidur tu.
.................

Aku masih tak tahu ke hari ini kenapa digunakan ayat "kepala, mana kepala?" oleh sam hong pada hari itu. walaupun cikgu BM tapi phrase tu agak la luar biasa.

-koleksi kabinet Al-Juned-

No comments: