Saturday, July 01, 2006

Jangan (lupa) Pandang Belakang

Ada satu hari Selasa tu, lepas ko-q, kelihatan 3 org sekaut berjalan ke dining hall utk tea selepas tamat aktiviti sekaut. Salah seorang darinya adalah, Tony Wong. Sambil berjalan, dia bercerita sambil mengutuk/ngumpat seorang junior setahun dari kita. Aku tak ingat sapa. Antara benda yg wong duk kutuk adalah,
  • tak ensem
  • muka buruk+muka nak nangis
  • gelap (aku rasa budak tu lagi cerah dari wong)
  • rambut kerinting mcm org asli
  • dan hampir semua keburukan manusia ada dia kutuk kat budak tu...
Pastu aku rasa cam ada aura kat belakang aku, bila aku pusing rupanya budak yg wong duk kutuk ni ada jalan kat belakang kitorang je. Aku bagitau la kat wong, bila pusing je wong terkejut beruk la, pastu...

Dalam situasi gini kita dah patut rasa nyesal la kan, sori ke apa ke....oh tidak bagi Tony Wong, dia melompat pastu gelakkan kat muka budak tu mcm dia gelakkan pai & hantu sekeping, pastu dia cabut lari sambil kedengaran sayup-sayup suara dia mengilai-ngilai.

2 comments:

Wong said...

saper mamat tu..aaa..?? aku ingat that incident..but saper budak tuh ah lupa dah..???

Anonymous said...

Aku tahu sapa budak tu, dia kuli aku ngan Wong masa jadi tokey nasi kat PV dulu.Nama dia Wadi.