Monday, July 03, 2006

Boleh Dipercayai

Ada satu ujian sekaut tu kena mengembara ke satu tempat ni. Tempat yg dituju tu adalah Sekolah Menora. Pelbagai cerita tentang Menora ni yg dikatakan tempat lepak pontianak. Jadi pada hari itu dari Sayong kitorang pun berjalanlah pakai poncho kadet dgn kayu ala-ala hobbit.

Pelbagai halangan ditempuhi, hujan lebat dll. yg asyik melambatkan kitorang. Maka timbullah perasaan semacam tentang Menora ini. Sampai di Menora kena tidur. Takde cikgu jaga. Sebelum cikgu blah, diorang sempat pesan kalu dengar apa2 buat tak tau je. Oleh kerana tempat ni dah horror sangat, kitorang dibenar tidur dlm kelas.

Nak jadi cerita, mat top nak kencing. Tandas ada kat hujung blok dekat dgn pagar tepi hutan. Sebagai rakan sekaut, aku pun temankan la mat top. Bila mat top dah masuk toilet, aku pun apa lagi, kunci la pintu dari luar sambil gelak setan. Sedang kecoh2 tu tiba2 je ada benda langgar bahagian atas pokok. Suasana sepi sekejap.

Maka, tanpa mengira kawan, aku pun angkatlah kaki melarikan diri meninggalkan mat top meraung2 dlm toilet. Pastu kitorang ramai2 gi rescue mat top.

Kami tidak bertegur sapa lagi semenjak kejadian itu. Sebagai membela diri, aku lari sebab aku ada kat luar. Mat top selamat la dia duk dlm toilet. Aku dah siap kunci dah.

1 comment:

bochap said...

awi,
moral dr lagu sekaut...

dipercayai - mtop pecaya kat awi suh dia teman pi kencin'

taat - awi pun taat, temankan mtop

bguna - bguna gak kau ni awi, ingatkan jitta jek yg bguna na tiru buku log

bsahabat - bsahabat dgn ja nak kenakan mtop

bbudi - temankan mtop gi kencin'

kasihkan binatang - ntah apa binatang kat pokok tu, awi tinggalkan jek mtop

menurut perintah - awi ikut ja, tinggalkan si malang mtop

tabah hati - mtop menabahkan hati,(sambil menyumpah2 awi 7 keturunan)

berjimat - mtop oleh krn saspen, terus tak kencin', maka jimat la air time tu...

hehe!