Thursday, July 13, 2006

Jangan ketawa bila nak makan

Satu petang di hari ahad, aku berjalan ke kapet untuk mengisi perut. Dlm perjalanan dari Pavi aku terserempak noradli parsada dari arah bertentangan di kolam renang bell belakang West Wing. Aku cuba menegur, tapi dibalas dengan wajah yang bengis. Matanya merah menyala.

Menghampiri kapet aku terdengar hilai tawa pelanggan2 setia kapet. Apabila masuk ke kapet, aku tengok pada lantai laluan tengah ke kaunter kapet dipenuhi dengan mangkuk dan maggi yang berselerak. Semua orang tengah gelak sakan.

Ceritanya, maggi tu noradli yg punya. Lepas maggi telur dia siap, dia seronok sangat nak makan. Dengan muka riak dia tayang maggi dia kat org lain yg tengah tunggu order. Pastu dia ketawa sambil berjalan, ha ha ha ha…..

Zup! Bedebuk!

Jatuh terlentanglah adli dgn mangkuk maggi kat mukanya.

1 comment:

iQaH said...

ahaha
goshh..gle kesian x)